Cuma

Giriş

"Soluk" bir kitap dosyası.
Uzun ve özel zamanın bölüm bölüm biriken tek şiiri.
Sesli okumanın neredeyse olanaksız olduğu ve birden çok izlekle defalarca farklı farklı okunabilecek dizelerin toplamı.
Herkes kendininkini seçecek.
Ben seçtim ve asla ele vermem.

Soluk'u oluşturan bölümlerin birçoğu,
yazıldığı yıllarda, tümü bir bütün oluşturmadan çok önce, internette şimdi yayında olmayan "Quelle Dommage" adlı bir sitede yayınlandılar.

Oluşan bu bütün, bu dosya burada yayınlanmadan önce, dört ayrı yayınevine yollandı.

İlki, Hilmi Yavuz şiir editörüyken Can Yayınları'ydı.
Hilmi Yavuz, kendi deyimiyle "avant-garde" bulduğu bu dosyayı yayın programına aldı.
Ardından Can Yayınları onun isteğinden bağımsız şiir dizisini sonlandırınca özür dileyerek geri verdi.

İkinci durak, Om Yayınları'ydı.
O zamanki şiir editörü Nevzat Çelik, dosyayı inceledikten sonra, "noktalama işaretleri olmadan bunlara şiir denemeyeceğini", üşenmeyip aralarına noktalama işaretleri koyduğu kimi şiir örnekleriyle bana gösterip anlatmaya kalkınca, kibarca, hayatta nelerin söylenip nelerin bu kadar kolay söylenemeyeceğini kendine hatırlatarak odasını terkettim.

Üçüncü durak, YKY idi.
Orayı, Hilmi Yavuz'un, "bunları ben dışında anlarsa bir Enis Batur anlar," demesiyle seçmiştim.
Yayınlanmaya uygun bulunmadı.
Enis Batur'un okuyup, okumadığını öğrenemedim.

En son duraksa Metis Yayınları'ydı.
"Yoldayım" başlıklı daha geç tarihli şirlerimi içeren bir başka dosyayla birlikte değerlendirilmek üzere yayınevine bırakıldı.
Uzun bir incelemenin ardından, "kim olduklarının bilinmesini asla istemeyen" yayınevi şiir danışmanları tarafından yayınlanmaya uygun bulunmadı.


Şair ve yayıncı ortamlarından da, içki masalarından da çok uzağım.
Artık koşuşturmamaya karar verip burada, yeniden en başlarda yeraldığı zeminde yayınlamayı seçiyorum.


Dosyayı burada okuyup da yayınlamayı düşünen yayınevleri de, bu kitap yayınlansa da internet yayınını kesmeyeceğimi bilmeliler.

Hakan Akçura

Hiç yorum yok: